maandag 4 juni 2012

Kleine Reintje
Wat een heerlijk ochtend om met de honden te fietsen. Onze nieuwste fietsroute loopt dwars door de weilanden met soms super hoog gras.
In datzelfde hoge gras hadden we vandaag een bijzondere ontmoeting...
Mariella fietste voorop met Balto en ineens zie ik Balto naar rechts schieten en bijna op hetzelfde moment valt Mariella met fiets en al (in een zachte landing) ook naar rechts.
"Een poes,” roept ze, “net niet gevangen!!!”
Pff… Even later vervolgen we onze weg door het hoge gras (er is geen pad, we waren lichtelijk verdwaald!), nu met Wolf en mij voorop.
Ineens rukt Wolf aan de lijn van de fiets en ik denk meteen: “O God, de poes weer!”
Ik zie Wolf proberen te happen naar een rode staart… ik vliegensvlug van de fiets, ruk aan de lijn en zie haar net de rode staart op een haar na missen. Dan zie ik aan wie deze prachtige staart toebehoort... Nee hij was niet van de poes, maar van een prachtige kleine vos, die ik gelukkig ongedeerd tussen de grashalmen door zie wegrennen.
om eerdere impressies te lezen: klik hierboven op: Oudere berichten



.

.
— copyright © 2007-2018 Siberian Spirit — Alkmaar, Noord-Holland, Nederland —













-