dinsdag 15 december 2015

Schrijnend
Een tijdje geleden werd ik gebeld door een echtpaar, dat info vroeg over de aanschaf en het hebben van een husky. Zij leken zich serieus te willen verdiepen en ik verwees ze voor meer info en een bezoekje door naar een bevriende fokker in het oosten des lands.
Het bezoek was goed; ze werden professioneel ingelicht en er werd een goed beeld geschept van de husky. De mensen waren wat geschrokken van de pupprijs, maar toen de fokker het kostenplaatje helder maakte, begrepen ze de prijs. En..."Nee" geen Marktplaats, daar begonnen ze niet aan.
Ik zette ze nog op het been van een goede herplaatser... ook leuk. "Ja leuk maar nee niet via Markplaats!" zeiden ze nogmaals.

Het vervolg...
Natuurlijk kwam er een husky via Markplaats, meteen meegenomen want "het voelde zo goed!" Teefje zes maanden, het echtpaar de derde eigenaar... een hondje met een rugzak. Ik hield mijn hart vast, maar je geeft mensen eerst het voordeel van de twijfel.

Vijf dagen
Vijf dagen!!! na aanschaf krijg ik een appje... het hondje gaat herplaatst worden.
Een opsomming van dramatische en foute handelingen wordt het diertje ook bij dit gezin fataal. Ik geef ze een donderpreek doorspekt met een liefdevol pleidooi om begrip te hebben voor het getraumatiseerde diertje. Niets kan hun gevoel doen keren. Ze moet weg! Het diertje plast en poept in huis, knaagt aan het meubilair, moet in de bench, (zonder training), gilt de boel bij elkaar omdat ze er uit wil, om het meubilair te sparen krijgt ze een muilkorf, die ze vervolgens kapot bijt en de familie slaapt slecht...

Hondendrama
Dit was slechts een klein tipje van het hondendrama, de rest zal ik jullie besparen.
"Op zijn minst... kan ze terug naar de verkoper?" vroeg ik nog vertwijfeld "Nee ze kan niet meer terug naar de verkoper. Die kan het geld niet terugbetalen en wil het niet terug".

Ik ben er stuk van. Het verdriet van de ongewisse toekomst van dit onschuldige 6 maanden oude diertje nekt me. Waarom toch???






om eerdere impressies te lezen: klik hierboven op: Oudere berichten



.

.
— copyright © 2007-2018 Siberian Spirit — Alkmaar, Noord-Holland, Nederland —













-